$left
$middle
Glad
kille på VVS- och fastighetsprogrammet i skolans verkstad.
Glad
kille på VVS- och fastighetsprogrammet sitter i verkstaden och jobbar.

Universitetsholmens gymnasium

ÖPPET HUS onsdagen den 24 januari, 17.00-19.00. VÄLKOMMEN!

Våga anta utmaningen – bli ett yrkesproffs! Vi är skolan som ser, utmanar och ger varandra kraft att växa. Vi sätter kvalitet och yrkesstolthet i fokus.

Våra program

Lär känna oss

Leendes elev inne i VVS-verkstan tittar in i kameran.

Kvalitet och yrkesstolthet

Vi är ett yrkesgymnasium som sätter kvalitet och yrkesstolthet i främsta fokus. Vi erbjuder tre yrkesprogram: el- och energiprogrammet, VVS- och fastighetsprogrammet samt vård- och omsorgsprogrammet.

Våra medarbetare har hög kompetens och sätter alltid eleven i centrum.

Sex elever i yrkeskläder står leendes och tittar in i kameran.

För dig som går i 9:an

Alla våra yrkesutbildningar är certifierade av respektive bransch. Vi har en god studiemiljö på skolan med nyrenoverade moderna verkstäder och vårdrum som liknar de som finns i arbetslivet.

Samarbeten och kontakter

Kombinationen av olika utbildningar och ett utvecklat samarbete med företag, branscher och arbetsliv skapar goda förutsättningar för en hög utbildningskvalitet.

För elever och vårdnadshavare

Information och länkar som är användbara för dig som elev och vårdnadshavare.

Kontaktinformation och länkar

sv